flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Підсумковий описовий звіт результатів опитування відвідувачів Срібнянського районного суду Чернігівської області

14 серпня 2019, 09:05

Модуль «Задоволеність роботою суду його клієнтами»

Період виконання дослідження: квітень-липень 2019 року

Звітний період: 2019 рік

Виконавці дослідження: керівник програм ГО «Чернігівський громадський комітет захисту прав людини», Данькова К.О.

Дослідження було здійснене за технічної підтримки ГО «Чернігівський громадський комітет захист управ людини» в рамках програми опитувань відвідувачів судів під час реалізації проекту «Проведення опитувань учасників судових проваджень з використанням методології карток громадянського звітування (КГЗ) в Чернігівській та Сумській областях», який здійснювався за фінансової підтримки проекту USAID «Нове правосуддя».

 

Організація досліджень та формування вибірки:

З урахуванням кількості відвідувачів за 10 приймальних днів, кількість відвідувачів, які прийняли участь у дослідженні, була 48 осіб.

 

Кількість респондентів

 

48

Розподіл за віковими характеристиками

18-25 років

4

8,33%

26-39 років

15

31,25%

40-59 років

26

54,17%

60 років і старше

3

6,25%

Розподіл за статтю

Чоловіча

30

62,50%

Жіноча

18

37,50%

Географічний розподіл

Респоненти, що проживають населеному пункті, де розташований цей суд

16

33,33%

В іншому населеному пункті

32

66,67%

Розподіл за матеріальними статками

Змушені економити на харчуванні

0

0,00%

Вистачає на харчування та необхідний одяг, взуття. Для таких покупок як гарний  костюм, мобільний телефон, пилосос необхідно заощадити або позичити

21

43,75%

Вистачає на харчування, одяг, взуття, інші покупки. Але для придбання речей, які дорого коштують (таких як сучасний телевізор, холодильник, меблі) необхідно заощадити або позичити

22

45,83%

Вистачає на харчування, одяг, взуття, дорогі покупки. Для таких покупок як машина, квартира необхідно заощадити або позичити

3

6,25%

Будь-які необхідні покупки можуть зробити в будь-який час

1

2,08%

Не відповіли

1

2,08%

Рівень освіти

Середня та неповна середня

29

60,42%

Вища та неповна вища

19

39,58%

Інше

0

0,00%

Розподіл за роллю в судовому процесі

Є учасником судових проваджень і представляєте особисто себе

31

64,58%

Є учасником судових проваджень, але представляєте іншу фізичну чи юридичну особу (є адвокатом, представником прокуратури, юрист-консультантом)

12

25,00%

Не є учасником судових проваджень

5

10,42%

Інше

0

0,00%

Розподіл за судовим процесом

Цивільний процес

18

37,50%

Кримінальний процес

11

22,92%

Адміністративний процес

4

8,33%

Господарський процес

0

0,00%

Справа про адміністративні правопорушення

10

20,83%

Розподіл за стадією розгляду справи

Розгляд справи ще не розпочато

5

10,42%

Справа перебуває в процесі розгляду

33

68,75%

Розгляд справи завершено (винесено рішення)

5

10,42%

Інше

0

0,00%

 

 

Загальна оцінка якості роботи суду за 5-бальною шкалою.

           

Респондент за характеристикою

Кількість респондентів

1 (дуже погано)

2

3

4

5

Не відповіли

Середня інтегральна оцінка

 

Середня оцінка всіма респондентами

48

0

0

0

27

13

8

4,33

               
                   
 

Середній інтегральний показник за вимірами якості

 

 

 

 

 

 

4,38

                   
                   
 

Доступність суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

   

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи легко Вам було знайти будівлю суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,70

2

Чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, пропустіть це запитання)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

2,61

3

Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? (Якщо Ви дісталися не на автомобілі – тобто громадським транспортом або пішки, пропустіть це питання)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

2,47

4

Чи зазнавали Ви певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони?

Від 1 (цілком так) до 5 (цілком ні)

4,90

5

Як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,58

6

Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,73

7

Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось отримати потрібну інформацію?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,76

8

Чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)?*

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,77

9

Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката у разі необхідності?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

2,89

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

3,96

 

 

 

       
 

*У стандартному опитувальнику є одне питання, важливе для характеристики роботи суду, однак за змістом воно не може включатись до розрахунку інтегральної оцінки доступності. Це показник «зручність графіка роботи канцелярії суду», стор.55 посібника з СОРС

 
           
           
 

Зручність та комфортність перебування в суді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

– достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

3,19

2

– вільний доступ до побутових приміщень (туалетів)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,27

3

– чистота та прибраність приміщень

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

3,98

4

– достатність освітлення

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,40

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

3,96

                   
                   
 

Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди (дошки об’яв)?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,64

 

Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:

 

 

3

– розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,77

4

– правил допуску в суд та перебування в ньому

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,59

5

– справ, що призначені до розгляду

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,69

6

– зразків документів (заяв, клопотань тощо)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,57

7

– порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,56

8

Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі інтернет?

відсоток

29,17%

9

Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,42

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

4,60

                   
 

 

 

 

               
 

Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи старанно працювали працівники суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,32

2

Чи не припускалися працівники апарату суду помилок, які призводили б до перероблення документів та (або) порушення строків розгляду справ?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,63

3

Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами:

 

 

4

– доброзичливість, повагу, бажання допомогти

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,47

 

– однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,53

 

– професіоналізм, знання своєї справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,47

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

4,48

                   
                   
 

Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи вчасно (відповідно до графіка) розпочалося останнє засідання по Вашій справі?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,02

2

Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,70

3

Чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,54

4

Чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/ перенесення слухань у розгляді Вашої справи?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,78

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

4,51

                   
                   
 

Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

 

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

– неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,59

2

– коректність, доброзичливість, ввічливість

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,63

3

– належна підготовка до справи та знання справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,83

4

– надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,93

5

– дотримання процедури розгляду

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,88

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

4,77

                   
 

Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено.

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Кількість респондентів, чиї справи вже завершено

число

23

2

Рішення на користь респондента

Так

58,33%

Ні

41,67%

3

Отримання респондентами тексту рішення по
справі

Так

100,00%

Ні

0,00%

4

Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі

Так

100,00%

Ні

0,00%

5

Легкість та доступність для розуміння мови
викладення рішення

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,64

6

Сприйняття респондентами обґрунтованості
рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,00

7

Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено

Число

2,43

8

Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи
суду

Число

0,00

9

Середня кількість візитів до суду, що не були
пов’язані з судовими засіданнями

Число

0,87

                   
 

Зміни, рекомендації та система «Електронний суд»

             
                   
 

На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків?

 

 

Кількість

%

           
 

Так

5

10,42%

           
 

Ні

12

25,00%

           
 

Не відповіли на питання

31

64,58%

           
                   
 

Якими є Ваші враження від візиту до суду сьогодні порівняно з Вашими очікуваннями?

     
 

 

Кількість

%

           
 

Кращі, ніж очікував (-ла)

7

14,58%

           
 

Гірші, ніж очікував (-ла)

0

0,00%

           
 

Відповідають очікуванням

37

77,08%

           
 

Не відповіли на питання

4

8,33%

           
 

Якщо Ви були в цьому суді раніше (минулого року або ще раніше), то як, на Ваш погляд, змінилась якість роботи суду загалом?

   
 

 

Кількість

%

           
 

Покращилась значно

1

2,08%

           
 

Покращилась несуттєво

4

8,33%

           
 

Залишилась без змін

10

20,83%

           
 

Дещо погіршилася

0

0,00%

           
 

Значно погіршилася

0

0,00%

           
 

Важко сказати

26

54,17%

           
 

Не відповіли на питання

7

14,58%

           
                   
 

Чи відомо Вам, що в Україні в усіх судах в тестовому режимі починаючи з 1 січня 2019 р. працює система «Електронний суд» для подання до суду та отримання від суду документів в режимі онлайн?

   
 

 

Кількість

%

           
 

Так

12

25,00%

           
 

Ні

33

68,75%

           
 

Не відповіли на питання

3

6,25%

           
                   
 

Чи користувалися Ви особисто системою «Електронний суд»?

       
 

 

Кількість

%

           
 

Так

2

4,17%

           
 

Ні

10

20,83%

           
 

Не відповіли на питання

0

0,00%

           
                   
 

Якщо Ви користувалися системою «Електронний суд» , дайте оцінку роботі цієї системи. Використовуйте 5-бальну шкалу (1 – дуже погано,  2 – незадовільно, 3 – задовільно, 4 – добре, 5 – відмінно, 9 – КН)

Кількість

           
 

5

0

           
 

4

0

           
 

3

0

           
 

2

0

           
 

1

0

           
 

Не відповіли на питання

2

           
 

Середня оцінка всіма респондентами

0